|2015-03-06|
Teledetekcja, Firma
Pozytywny rok w DigitalGlobe
Największy gracz na rynku teledetekcji satelitarnej, amerykańska firma DigitalGlobe, zwiększył w zeszłym roku swoje przychody o blisko 7%.
Wprawdzie w w poprzednim rocznym raporcie (za 2013 r.) spółka chwaliła się wzrostem sprzedaży w wysokości aż 45%, to jednak nie było to spowodowane lepszą sprzedażą, lecz fuzją ze swoim największym konkurentem, czyli firmą GeoEye.
W 2014 roku firma osiągnęła przychód w wysokości 655 mln dolarów. Udało się jej ponadto wypracować zysk netto w wysokości 18,5 mln dol, podczas gdy rok wcześniej spółka zanotowała aż 68 mln dol. strat.
Z raportu finansowego wynika, że DigitalGlobe jest wciąż mocno uzależniony od rządowych zamówień. Najważniejszym klientem pozostaje rząd Stanów Zjednoczonych, który w zeszłym roku złożył zamówienia na kwotę 395 mln dol. Oznacza to wzrost o 10% w porównaniu z poprzednim rokiem, podczas gdy wartość sprzedaży dla sektora komercyjnego wzrosła raptem o niecałe 2% (do 259 mln dol.).
Do swoich największych ubiegłorocznych sukcesów firma zalicza m.in. wystrzelenie w sierpniu WorldView-3 – pierwszego i jak dotąd jedynego komercyjnego satelity dostarczającego zobrazowań w rozdzielczości 30 cm.
JK
|