wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
Geospatial Revolution, odc. 2
blog
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
NAWI

NAWI
NIWELATORY

NIWELATORY
TACHIMETRY

TACHIMETRY
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN


reklama
reklama
|2015-01-14| Przetargi

Kto zbuduje system kodyfikacji linii kolejowych?

Za trzecim podejściem spółce PKP Polskie Linie Kolejowe udało się rozstrzygnąć przetarg na opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej.


Kto zbuduje system kodyfikacji linii kolejowych?

Pierwszy etap prac realizowała Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie. Umowę z uczelnią o wartości blisko 4 mln zł podpisano w maju 2011 roku. Przedmiotem porozumienia było opracowanie prototypu systemu zarządzania kodyfikacją linii kolejowych, w tym:
1. Pozyskiwanie danych fotogrametrycznych w aspekcie modelowania przestrzennego skrajni budowli na liniach kolejowych.
2. Opracowanie metodyki budowy przestrzennego modelu wektorowego infrastruktury skrajni kolejowej.
3. Automatyczne teksturowanie elementów przestrzeni opisujących skrajnie linii kolejowych.
4. Opracowanie metodyki aktualizacji skrajni obiektów na liniach kolejowych.
5. Opracowanie struktury przestrzennej bazy danych infrastruktury skrajni linii kolejowych.
6. Opracowanie metodyki wyznaczania kinematycznej skrajni ładunkowej.
7. Interaktywne nadawanie kodu dla linii kolejowej.
8. Opracowanie założeń i struktury informatycznego systemu zarządzania procesem nadawania kodów dla linii kolejowych.

W drugim etapie, będącym przedmiotem rozstrzygniętego właśnie przetargu, prace podzielono na trzy fazy. Pierwsza będzie polegać na budowie i wdrożeniu systemu pomiarowego skrajni budowli bazującego na kolejowym pojeździe EM-120. W ramach drugiej fazy należy wdrożyć system informatyczny do analizy danych pozyskiwanych przez zmodernizowany pojazd EM-120. Przedmiotem ostatniej będzie przetestowanie całego systemu na linii kolejowej Tarnów-Muszyna.

Zgodnie z dokumentacją przetargu prace mają się zakończyć do 28 sierpnia br. Za 8,4 mln zł netto zrealizuje je konsorcjum w składzie: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Geotronics Polska z Krakowa, EC Systems z Krakowa. Co ciekawe, zamawiający początkowo deklarował, że gotowy jest wydać na te prace maksymalnie 6,5 mln zł. Oferta krakowskiego konsorcjum była jedyną zgłoszoną w tym postępowaniu.

JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl



zobacz też:



reklama
reklama





© 2005-2019 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt