Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2014-08-11| Przetargi

System kodyfikacji linii kolejowej: podejście trzecie

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej (etap II).


System kodyfikacji linii kolejowej: podejście trzecie
Przypomnijmy, że etap I prac realizowała Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie. Umowę z uczelnią o wartości blisko 4 mln zł podpisano w maju 2011 roku. Przedmiotem porozumienia było opracowanie prototypu systemu zarządzania kodyfikacją linii kolejowych, w tym:
1. Pozyskiwanie danych fotogrametrycznych w aspekcie modelowania przestrzennego skrajni budowli na liniach kolejowych.
2. Opracowanie metodyki budowy przestrzennego modelu wektorowego infrastruktury skrajni kolejowej.
3. Automatyczne teksturowanie elementów przestrzeni opisujących skrajnie linii kolejowych.
4. Opracowanie metodyki aktualizacji skrajni obiektów na liniach kolejowych.
5. Opracowanie struktury przestrzennej bazy danych infrastruktury skrajni linii kolejowych.
6. Opracowanie metodyki wyznaczania kinematycznej skrajni ładunkowej.
7. Interaktywne nadawanie kodu dla linii kolejowej.
8. Opracowanie założeń i struktury informatycznego systemu zarządzania procesem nadawania kodów dla linii kolejowych.

W etapie II prace podzielono na trzy fazy. Pierwsza polega na budowie i wdrożeniu systemu pomiarowego skrajni budowli bazującego na kolejowym pojeździe EM-120. W ramach drugiej fazy należy wdrożyć system informatyczny do analizy danych pozyskiwanych przez zmodernizowany pojazd EM-120. Przedmiotem ostatniej będzie przetestowanie całego systemu na linii kolejowej Tarnów-Muszyna.

Oferty zabezpieczone wadium w wysokości 80 tys. zł można składać do 19 września. Kryteriami oceny ofert będą: cena (90%), a także rejestracja fali ciągłej w skanerach oraz współczynnik niezawodności (po 5%). Prace mają być wykonane do 28 sierpnia 2015 roku.

Dwa wcześniejsze przetargi dotyczące II etapu – z grudnia 2013 r. i marca br. – zostały unieważnione, gdyż wartości ofert uznanych za najkorzystniejsze przekraczały środki, jakimi dysponował zamawiający.

DC


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Wypis lub wyrys przez ePUAP
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS