|2014-08-01|
GNSS, Mapy, Firma, Software
Optymistycznie na rynku nawigacji
Najwięksi światowi giełdowi gracze na rynku rozwiązań nawigacyjnych podali swoje wyniki finansowe za II kwartał 2014 r.
fot. Garmin
|
|
|
|
|
|
Przychody amerykańskiego Garmina wzrosły o 12% do 778 mln dolarów (w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku). Za ten niezły wynik odpowiedzialne są przede wszystkim segmenty sport i fitness oraz lotnictwo. W ich przypadku sprzedaż wzrosła odpowiednio o 79% i 11%. Największe przychody (350 mln dol.) wciąż generuje jednak segment rozwiązań mobilnych i samochodowych. Garmin zwiększył również zysk netto. W II kwadratel br. wyniósł on 182 mln dol., podczas gdy rok wcześniej było to 10 mln dol. mniej.
Powody do zadowolenia powinien mieć także holenderski TomTom. W ostatnich raportach finansowych spółka notowała spadki przychodów, tym razem jest niewielki, ale jednak wzrost. W II kwartale br. wartość sprzedaży sięgnęła 252 mln euro, czyli o 1% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zdecydowanie największe przychody wciąż generuje segment rozwiązań konsumenckich (169 mln euro, spadek o 2%). Imponujący wzrost (o blisko 1/3) zanotował natomiast najmniejszy dział, Telematics. II kwartał br. TomTom zakończył na plusie – spółka osiągnęła 9 mln euro zysku netto (1 mln euro więcej niż rok wcześniej).
Z kolei wartość sprzedaży HERE, działu Nokii odpowiedzialnego za mapy i usługi lokalizacyjne, wyniosła mniej więcej tyle co rok wcześniej, czyli 233 mln euro. To około 13% całkowitych przychodów tej fińskiej spółki. W raporcie korporacja chwali się ponadto, że w badanym okresie sprzedała 3,3 mln licencji na mapy dla zintegrowanych z pojazdami systemów nawigacyjnych, podczas gdy rok wcześniej było to 2,7 mln.
JK
|