|2014-07-17|
GIS, Firma, Software
GIS z ISPiK-u pomoże petentowi i obywatelowi
Wirtualny Urząd oraz Platforma Aktywnej Współpracy – to nowe produkty w ofercie Instytutu Systemów Przestrzennych i Katastralnych z Gliwic.
Wdrożenie ISPiK-u w Sosnowcu
|
|
|
|
|
|
Wirtualny Urząd to interaktywny plan budynków danej instytucji, a przede wszystkim wewnętrzna książka adresowa obrazująca rozmieszczenie pomieszczeń wraz z ich numerami, przynależnością do pionów, wydziałów czy referatów, a także danymi osób, które w nich pracują. Do każdego pokoju mogą zostać przypisane dowolne informacje, dotyczące np. zakresu załatwianych spraw, danych kontaktowych poszczególnych pracowników lub wzory pism do pobrania. Dzięki dedykowanym mechanizmom wyszukiwania klienci już nigdy nie będą mieli problemów ze zlokalizowaniem miejsc, w których mogą załatwić konkretną sprawę – reklamuje swoje rozwiązanie ISPiK.
Celem Platformy Aktywnej Współpracy jest z kolei wsparcie komunikacji oraz wymiany informacji pomiędzy władzami samorządowymi a społecznością lokalną. W ramach PAW na razie udostępniono dwie aplikacje.
Pierwsza z nich to Budżet Obywatelski. Jak sama nazwa wskazuje, rozwiązanie wspiera przeprowadzenie procesu, jakim jest budżet obywatelski, od momentu jego uchwalenia, aż do wyboru zwycięskiego projektu wraz z możliwością śledzenia postępów w jego realizacji. Aplikacja wspomaga i porządkuje wszystkie działania wewnątrz urzędu, a także udostępnia narzędzia pozwalające na sprawną komunikację z mieszkańcami i promocję podjętych działań.
Druga składowa PAW to Aplikacja Zgłaszania Nieprawidłowości. Umożliwia ona mieszkańcom zgłaszanie niedogodności, z jakimi spotykają się w swoim otoczeniu, a urzędnikom samorządowym – możliwość odpowiedniego zareagowania: udzielenia informacji o stanie prac lub o braku możliwości ich wykonania, przekierowanie zgłoszenia na służby odpowiedzialne za dany temat itd.
Źródło: ISPiK, JK
|