Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2014-01-17| Geodezja, Przetargi

Kto wdroży system kodyfikacji linii kolejowej?

Dziś (17 stycznia) w siedzibie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe w Warszawie odbyło się otwarcie ofert w ogłoszonym w grudniu 2013 r. przetargu na opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej (etap II).


Kto wdroży system kodyfikacji linii kolejowej?
Przypomnijmy, że etap I prac realizowała Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie. Umowę z uczelnią o wartości blisko 4 mln zł podpisano w maju 2011 roku. Przedmiotem porozumienia było opracowanie prototypu systemu zarządzania kodyfikacją linii kolejowych, w tym:
1. Pozyskiwanie danych fotogrametrycznych w aspekcie modelowania przestrzennego skrajni budowli na liniach kolejowych.
2. Opracowanie metodyki budowy przestrzennego modelu wektorowego infrastruktury skrajni kolejowej.
3. Automatyczne teksturowanie elementów przestrzeni opisujących skrajnie linii kolejowych.
4. Opracowanie metodyki aktualizacji skrajni obiektów na liniach kolejowych.
5. Opracowanie struktury przestrzennej bazy danych infrastruktury skrajni linii kolejowych.
6. Opracowanie metodyki wyznaczania kinematycznej skrajni ładunkowej.
7. Interaktywne nadawanie kodu dla linii kolejowej.
8. Opracowanie założeń i struktury informatycznego systemu zarządzania procesem nadawania kodów dla linii kolejowych.

W etapie II prace podzielono na trzy fazy. Pierwsza polega na budowie i wdrożeniu systemu pomiarowego skrajni budowli bazującego na kolejowym pojeździe EM-120. W ramach II fazy należy wdrożyć system informatyczny do analizy danych pozyskiwanych przez zmodernizowany pojazd EM-120. Przedmiotem ostatniej będzie przetestowanie całego systemu na linii kolejowej Tarnów-Muszyna. Prace mają być wykonane do końca marca 2015 roku.

W postępowaniu wpłynęła jedna oferta złożona przez konsorcjum w składzie: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie oraz firmy Geotronics Polska, EC Systems i EUROmetrex (wszystkie z Krakowa), które gotowe jest wykonać prace za 10,947 mln zł. Koszt realizacji poszczególnych faz wynosi: I – 6,568 mln zł, II – 3,284 mln zł, III – 1,095 mln zł. Kwota, jaką spółka PKP PLK zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia jest niższa od tej przedłożonej w ofercie i wynosi 7,995 mln zł brutto.

DC


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Kolorowe wideo z orbity
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS