|2013-12-09|
Geodezja, GIS, Teledetekcja, Przetargi
Koleje zamawiają system kodyfikacji linii
PKP Polskie Linie Kolejowe przystąpiły do drugiej części projektu na opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowych. Wartość prac to przynajmniej 2,6 mln zł.
Przypomnijmy, że pierwszą część prac realizowała Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie. Umowę z uczelnią o wartości blisko 4 mln zł podpisano w maju 2011 roku. Przedmiotem porozumienia było opracowanie prototypu systemu zarządzania kodyfikacją linii kolejowych, w tym: 1. Pozyskiwanie danych fotogrametrycznych w aspekcie modelowania przestrzennego skrajni budowli na liniach kolejowych. 2. Opracowanie metodyki budowy przestrzennego modelu wektorowego infrastruktury skrajni kolejowej. 3. Automatyczne teksturowanie elementów przestrzeni opisujących skrajnie linii kolejowych. 4. Opracowanie metodyki aktualizacji skrajni obiektów na liniach kolejowych. 5. Opracowanie struktury przestrzennej bazy danych infrastruktury skrajni linii kolejowych. 6. Opracowanie metodyki wyznaczania kinematycznej skrajni ładunkowej. 7. Interaktywne nadawanie kodu dla linii kolejowej. 8. Opracowanie założeń i struktury informatycznego systemu zarządzania procesem nadawania kodów dla linii kolejowych.
Teraz przyszedł czas na wdrożenie efektów powyższych prac. Prace podzielono na trzy fazy. Pierwsza polega na budowie i wdrożeniu systemu pomiarowego skrajni budowli bazującego na kolejowym pojeździe EM-120. W ramach II fazy należy wdrożyć system informatyczny do analizy danych pozyskiwanych przez zmodernizowany pojazd EM-120. Przedmiotem ostatniego etapu będzie przetestowanie całego systemu na linii kolejowej Tarnów-Muszyna. Prace mają być wykonane do końca marca 2015 roku.
Oferty można składać do 13 stycznia. Wadium: 80 tys. zł. Kryteriami oceny ofert będą: cena (90%), a także rejestracja fali ciągłej w skanerach oraz współczynnik niezawodności (po 5%).
Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
JK
|