Od początku roku przeskanowano już 5 odcinków międzystacyjnych, a uzyskane pomiary wykazały, że tunele znajdują się w niemalże idealnym położeniu względem założeń projektowych. Dopuszczalne odchylenia nie zostały przekroczone, co oznacza, że na badanym ponad czterokilometrowym dystansie tarcze TBM perfekcyjnie poruszały się po wyznaczonym szlaku.
Skanowanie dla AGP Metro Polska wykonuje firma Geocad z Katowic, korzystając ze skanera Z+F oraz oprogramowania Leica. Pomiary wykazały, że wszystkie prace są realizowane ze znacznie wyższą dokładnością, niż pierwotnie zakładano. Jak podkreśla wykonawca, w ciągu zaledwie półtorej godziny kilku inżynierów jest w stanie zeskanować 100 m tunelu. Alternatywnym rozwiązaniem jest fizyczne wykonanie pomiarów przez zespół geodetów, którym zinwentaryzowanie analogicznego odcinka zajęłoby tygodnie.
Więcej o pracach geodezyjnych na budowie II linii metra we wrześniowym GEODECIE