|2013-08-07|
Teledetekcja, Firma
Satelitarny gigant na sporym minusie
Pół roku po fuzji z GeoEye firma DigitalGlobe, dystrybutor wysokorozdzielczych zdjęć satelitarnych, raportuje stratę netto w wysokości 21 mln dolarów, choć rok wcześniej osiągnęła 9,6 mln dol. zysku.
W raporcie finansowym za II kwartał br. spółka zwraca jednak większą uwagę na przychody, a te wzrosły o 48% do 150,6 mln dolarów. Za wzrost ten w dużej mierze odpowiada jednak fuzja z GeoEye.
Najważniejszym klientem DigitalGlobe wciąż pozostaje rząd Stanów Zjednoczonych. Wartość sprzedaży wynosi w tym przypadku 83 mln dol., co oznacza wzrost o 28%. Biorąc pod uwagę ogólny wzrost przychodów oraz połączenie z GeoEye, jest to wartość niewielka. Nie powinno to jednak zaskakiwać, gdyż to właśnie spodziewane cięcia w rządowych zamówieniach wymusiły fuzję satelitarnych gigantów.
Szybko rośnie za to sprzedaż zdjęć dla klientów komercyjnych, która osiągnęła 68 mln dol. W porównaniu z II kwartałem 2012 roku oznacza to wzrost o ponad 2/3.
W komentarzu do raportu prezes zarządu DigitalGlobe Jeffrey R. Tarr zapowiada poprawę wyników finansowych spółki w II połowie roku, gdy nadejdzie szczyt sezonu na wykonywanie zdjęć, a następnie w połowie przyszłego roku, gdy zakończy się 18-miesięczny proces fuzji z GeoEye.
JK
|