|2013-06-19|
Firma, Imprezy
Dni Otwarte Ricoh w liczbach
W siedzibie firmy Ricoh Polska w Warszawie odbyła się wczoraj (18 czerwca) konferencja prasowa, na której podsumowano cykl niedawnych spotkań zorganizowanych przez firmę i jej partnerów – Ricoh Document Arena.
Przypomnijmy, że impreza trwała 12 dni i odwiedziła sześć miast na sześciu stadionach (w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy i Gdańsku). Tym razem starano się pokazać ją od kuchni. Okazuje się, że zaangażowanych w jej organizację było 40-45 osób stałej obsługi, byli oni 23 dni w podróży. Do przewozu osób i sprzętu, który łącznie ważył 7,5 tony, zaangażowane były 4 ciężarówki i 32 samochody osobowe.
Łącznie na Ricoh Document Arena zarejestrowało się 5521 osób, imprezę odwiedziły 4392 osoby, a zatem frekwencja wyniosła 79 proc. Najwięcej odwiedzających było na Stadionie Narodowym w Warszawie (1618). Z kolei średni czas spędzony na wystawie wyniósł ok. 2,5 godziny. Podczas imprezy poszczególne rozwiązania były prezentowane w strefach skierowanych do różnych odbiorców. Zainteresowanie rozwiązaniami dla CAD i GIS mierzone przez organizatorów tzw. kliknięciami na wyspach wyniosło 19,2%.
Podczas konferencji prasowej przedstawiciele trzech partnerów firmy – Lenovo Polska, Heidelberg i DocuWare – bardzo pozytywnie ocenili imprezę i współpracę z firmą Ricoh, zwracając uwagę na innowacyjność pomysłu i perfekcyjną organizację. Prezes Ricoh Tomasz Nazaruk po raz kolejny podkreślił, że celem firmy nie jest sprzedaż samej drukarki czy software’u, lecz zaoferowanie rozwiązań pomocnych w prowadzeniu biznesu. Zaprezentował specjalny kalkulator, który wylicza oszczędności wynikające z optymalizacji procesów biznesowych z wykorzystaniem rozwiązań firmy. Zadeklarował też, że o ile starczy sił i środków, inicjatywy w rodzaju tegorocznego RoadShow firma będzie kontynuować w przyszłości.
Patronem medialnym Ricoh Document Arena była m.in. redakcja miesięcznika GEODETA i portalu Geoforum.pl.
AW
|