|2013-06-11|
GIS, Mapy, Firma, Instytucje
Geopolis z ofertą dla samorządów
W czerwcu firma Geopolis rozpoczęła kampanię promocyjną pod nazwą Geoportal 15 skierowaną do jednostek samorządu terytorialnego. Celem akcji jest zachęcenie urzędów różnych szczebli administracji państwowej, które jeszcze nie włączyły się w krajową infrastrukturę informacji przestrzennej, do wdrażania i uruchamiania geoportali internetowych.
Kampania ma zachęcić jej adresatów do zwrócenia uwagi na wartości, jakie zostaną osiągnięte przez budowę węzłów krajowej infrastruktury informacji przestrzennej, w tym: wypełnienie ustawowego wymogu, wymiana informacji i usług danych przestrzennych z innymi podmiotami, udostępnienie informacji publicznej obywatelom i przedsiębiorcom, zaimplementowanie nowoczesnego, szybkiego i konfigurowalnego geoportalu, zgodnego z normami OGC i zbudowanego przez profesjonalistów na bazie technologii Open Source.
Podkreślany jest również fakt, że koszty wdrożenia i utrzymania geoportalu muszą przystawać do rzeczywistości, w jakiej poruszają się jednostki samorządu terytorialnego oraz uwzględniać konieczność pozyskania danych.
Źródło: Geopolis Sp. z o.o.
|