|2013-03-27|
GNSS
Dlaczego POZGEO D się ślimaczy?
Użytkownicy ASG-EUPOS uskarżają się ostatnio na działanie usługi POZGEO D. Administratorzy systemu tłumaczą, jaka jest tego przyczyna.
Jak można przeczytać na stronie sieci, serwis pracuje poprawnie i wszystkie zlecenia są realizowane kolejno w miarę ich napływania. W ostatnich kilku dniach pojawiła się jednakże duża liczba zleceń na generowanie obserwacji z wirtualnych stacji referencyjnych dla długich okresów, co powoduje szybkie wydłużanie się kolejki zamówień. Na dziś szacowany czas oczekiwania na realizację ostatnich zamówień może wynieść nawet powyżej 14 dni.
W zaistniałej sytuacji administratorzy ASG-EUPOS zwracają się z prośbą o: • niewprowadzanie (w miarę możliwości) nowych zleceń do POZGEO D do 15 kwietnia br.; • wykorzystanie alternatywnego serwisu POZGEO DF do pobierania danych obserwacyjnych ze stacji fizycznych; • przeniesienie dotychczasowych zleceń dotyczących stacji fizycznych do serwisu POZGEO DF i anulowanie zamówień, które nie są już potrzebne albo pokrywają się z zamówieniami z tego samego zakresu (anulowanie części zleceń pozwoli na zmniejszenie kolejki oraz przyspieszenie generowania danych dla stacji VRS); • przemyślane korzystanie z serwisu POZGEO D do celów dydaktycznych (duże zlecenia zostały wysyłane z jednej z uczelni geodezyjnych).
Dane obserwacyjne dla stacji ASG-EUPOS włączonych do sieci EPN mogą być pobierane także z serwerów EPN pod adresem http://epncb.oma.be/. Są to dane 30-sekundowe w formacie CompactRinex, które zapewniają taką samą dokładność obliczeń co dane sekundowe dla dobowych obserwacji.
W przypadku, gdy liczba dużych zleceń nie będzie malała, uwzględniając że serwis POZGEO D ma służyć przede wszystkim potrzebom firm geodezyjnych, administratorzy ASG-EUPOS rezerwują sobie prawo przesuwania takich zleceń na koniec kolejki.
Źródło: ASG-EUPOS, JK
|