wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
Apeks skanuje zabytkowe młyny
blog
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
NAWI

NAWI
NIWELATORY

NIWELATORY
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN


reklama
reklama
|2013-02-22| GNSS, Mapy, Sprzęt, Firma

Rynek nawigacji w dół w 2012 roku

Dla dwóch największych firm z branży nawigacyjnej ubiegły rok nie był najlepszy – wynika z raportów finansowych Garmina i TomToma.


Rynek nawigacji w dół w 2012 roku <br />
fot, TomTom
fot, TomTom

Amerykańska spółka Garmin osiągnęła w zeszłym roku sprzedaż na poziomie 2,72 mld dolarów, co w porównaniu z rokiem 2011 oznacza spadek o 2%. Dużo bardziej dotkliwy jest za to spadek przychodów za IV kwartał – aż o 16% do 769 mld dol.

Za pogorszenie wyników sprzedaży odpowiada przede wszystkim dział rozwiązań samochodowych i mobilnych, który w 2012 roku skurczył się o 6%. Wciąż przynosi on spółce około połowę przychodów. O tyle samo procent zmalała także sprzedaż urządzeń morskich. Wzrosły za to przychody z rozwiązań sportowych, turystycznych i lotniczych. W podziale regionalnym spadki sprzedaży – jak zwykle – notują najbardziej intratne rynki amerykański i EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Rośnie za to sprzedaż Garmina w Azji i Australii. Mimo spadającej sprzedaży Garmin nie dość, że zakończył rok na plusie (542 mln dol.), to w porównaniu z rokiem 2011 zwiększył zysk netto o ponad 20 mln dol.

Przychody spadły także w holenderskiej firmie TomTom. W 2011 r. wyniosły 1,27 mld euro, a w 2012 r. – 1,05 mld euro. Optymistycznym akcentem jest wyjście spółki na plus. Rok 2011 zakończyła ona 439 mln euro pod kreską, a w ubiegłym roku osiągnęła 129 mln euro zysku netto.

W tym roku spółka spodziewa się spadku popytu na urządzenia samochodowe, co jest związane z malejącą sprzedażą samochodów. Ma za to wzrosnąć wartość sprzedaży rozwiązań biznesowych.

Przy okazji w raporcie finansowym firma chwali się, że w IV kwartale 2012 roku TomTom przekroczył 50% udziału w europejskim rynku urządzeń nawigacyjnych (PND).

JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl



zobacz też:



reklama
reklama





© 2005-2019 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt