I. Wymagania dotyczące doświadczenia i kwalifikacji zawodowych warunkujące dopuszczenie do udziału w konkursie:
1) posiadanie co najmniej stopnia naukowego doktora;
2) korzystanie z pełni praw publicznych;
3) co najmniej 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami pracowniczymi;
4) znajomość języka angielskiego, niemieckiego lub francuskiego w stopniu umożliwiającym swobodne komunikowanie się w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych;
5) niekaralność za umyślne przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.
II. Wykaz dokumentów, które należy dołączyć do zgłoszenia do konkursu na stanowisko dyrektora:
1) informacja o dotychczasowym przebiegu pracy zawodowej, w tym o zakresie obowiązków związanych z zajmowanymi stanowiskami i pełnionymi funkcjami, okresie ich pełnienia, liczbie podległych pracowników oraz osiągnięciach zawodowych;
2) koncepcja rozwoju Instytutu Geodezji i Kartografii w formie prezentacji multimedialnej, złożonej na nośniku elektronicznym;
3) poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzające przebieg pracy zawodowej i wykształcenie;
4) oświadczenie o niekaralności za umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
5) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
6) poświadczona za zgodność z oryginałem kopia dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
III. Materiały informacyjne dotyczące funkcjonowania Instytutu Geodezji i Kartografii, które zostaną udostępnione do wglądu kandydatom przystępującym do konkursu:
1) Statut Instytutu Geodezji i Kartografii;
2) Regulamin Organizacyjny Instytutu Geodezji i Kartografii;
3) sprawozdania z działalności Instytutu Geodezji i Kartografii za lata 2010-11;
4) bilanse Instytutu Geodezji i Kartografii za lata 2010-11.