|2013-01-04|
Teledetekcja, Prawo, Instytucje, Imprezy
Co w fotogrametrii po roku od wydania rozporządzenia?
Zebranie opinii na temat funkcjonowania rozporządzenia „fotogrametrycznego” wydanego 3 listopada 2011 r. przez ministra spraw wewnętrznych i administracji będzie celem seminarium organizowanego przez Polskie Towarzystwo Fotogrametrii i Teledetekcji przy udziale Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii.
Zaplanowano je na 20 marca br. (początek o godz. 11) w siedzibie Stowarzyszenia Geodetów Polskich przy ul. Czackiego 3/5 w Warszawie, a jego hasło przewodnie to „Wnioski po roku obowiązywania rozporządzenia w sprawie baz danych dotyczących zobrazowań lotniczych i satelitarnych oraz ortofotomapy i numerycznego modelu terenu” .
Propozycja zorganizowania seminarium została zgłoszona podczas Sympozjum PTFiT, jakie odbyło się we wrześniu ubiegłego roku w Kazimierzu Dolnym. Jest ono pomyślane jako forum dyskusyjne, podczas którego przedstawiciele wykonawców prac geodezyjnych, służby geodezyjnej i kartograficznej oraz środowiska naukowego podzielą się doświadczeniami oraz spostrzeżeniami nabytymi przez rok obowiązywania nowego przepisu. Efektem seminarium będą wnioski dotyczące praktycznych i formalnych aspektów stosowania rozporządzenia, których przesłaniem będzie szersze stosowanie fotogrametrii i skaningu laserowego w pomiarach geodezyjnych.
Zainteresowani przedstawieniem opinii na temat rozporządzenia w formie 10-, 15-minutowego wystąpienia są proszeni o przesłanie zgłoszenia na adres zfiit@agh.edu.pl (z podaniem instytucji którą reprezentują oraz krótką charakterystyką poruszanego zagadnienia). Na podstawie zgłoszeń przesłanych do 31 stycznia br. zostanie opracowany program sympozjum, który będzie przedstawiony w kolejnym komunikacie.
Prof. Aleksandra Bujakiewicz (przewodnicząca PTFiT)
|