To dwa razy gorszy wynik niż dla wszystkich analizowanych urządzeń RTV/AGD. Zdaniem analityków GfK wszystkiemu winne są smartfony, a konkretnie coraz popularniejsze aplikacje nawigacyjne, które na ogół dostępne są za darmo lub za symboliczną opłatą.
Jak producenci PND zamierzają sobie poradzić z tym problemem? Coraz więcej z nich decyduje się na wypuszczenie własnej aplikacji nawigacyjnej dla smartfonów. Najświeższy przykład to holenderski TomTom, który na targach IFA pokaże nową wersję programu dla Androidów. Ma on zaoferować m.in. znane ze swoich PND narzędzia IQ Routes oraz HD Traffic.
Garmin zaprezentuje z kolei w Berlinie nowe wydania aplikacji StreetPilot Onboard oraz Navigon. Rozbudowano je m.in. o wyszukiwanie połączeń komunikacji miejskiej oraz funkcję LastMile, która automatycznie zapisuje pozycję samochodu przy kontynuowaniu podróży pieszo. Użytkownicy urządzeń Apple’a zyskają ponadto możliwość przeglądania zdjęć panoramicznych Google Street View i Panorama View 3D.
O tym że inwestycja w aplikacje dla smartfonów może się opłacić, świadczy niedawny debiut rodzimej AutoMapy dla Androidów. Po udostępnieniu jej w sklepie Google Play w drugiej połowie sierpnia br. już po kilku dniach wspięła się na pierwsze miejsce w rankingu najlepszych płatnych aplikacji.