Główne obowiązki:
• nadzorowanie, kontrolowanie i koordynowanie przestrzegania i stosowania przepisów ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, a w szczególności zgodności wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych z przepisami tej ustawy oraz posiadania uprawnień zawodowych przez osoby wykonujące samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii w celu poprawy funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego oraz jednostek wykonawstwa geodezyjnego i zapewnienia należytego przestrzegania przepisów prawa w przedmiotowym zakresie,
• kontrolowanie działań administracji geodezyjnej i kartograficznej, tj. marszałka województwa i starostów oraz prezydentów miast na prawach powiatu w zakresie realizacji zadań w dziedzinie geodezji i kartografii, jak również w przedmiocie prowadzenia postępowań administracyjnych, sposobu załatwiania skarg i wniosków, legalności i celowości wydatkowania środków budżetowych na zadania geodezyjne i kartograficzne oraz prawidłowość i sposób wykonywania zadań kontrolnych w celu przestrzegania przepisów prawa dotyczących geodezji i kartografii,
• nadzorowanie i kontrolowanie posiadania uprawnień zawodowych do wykonywania samodzielnych funkcji
w dziedzinie geodezji i kartografii w celu zapewnienia wykonywania zadań przez osoby do tego uprawnione,
• rozpatrywanie skarg i wniosków wpływających do K-P wojewódzkiego inspektora nadzoru geodezyjnego
i kartograficznego dotyczących działalności w dziedzinie geodezji i kartografii, wykonywanej przez organy służby geodezyjnej i kartograficznej oraz jednostki wykonawstwa geodezyjnego, w celu podnoszenia jakości wykonywania prac geodezyjno-kartograficznych oraz prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Wymagania od kandydatów (niezbędne):
• wykształcenie wyższe geodezyjne lub średnie geodezyjne z wyższym administracyjnym lub prawniczym
• min. 4 lata doświadczenia zawodowego, w tym min. 2 lata w jednostkach wykonawstwa geodezyjnego
lub organach służby geodezyjnej i kartograficznej,
• uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie 1 lub 2,
• znajomość: Konstytucji RP, ustaw: Prawo geodezyjne i kartograficzne, o gospodarce nieruchomościami, o służbie cywilnej (wraz z aktami wykonawczymi), o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o ochronie danych osobowych, Kodeksu postępowania administracyjnego, zasad techniki prawodawczej,
• umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych,
• umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office,
• umiejętność redagowania pism urzędowych,
• efektywna komunikacja, myślenie kreatywne i analityczne, współdziałanie w grupie.
Wymagania dodatkowe:
• doświadczenie zawodowe w administracji publicznej,
• znajomość oprogramowań do prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
• myślenie strategiczne, odporność na stres.