|2012-07-24|
GNSS, Mapy, Firma, Software
NaviExpert zaoferuje monitoring pracowników
Wciąż rosnąca liczba pracowników zdalnych i mobilnych oraz konieczność optymalizacji kosztowej przedsiębiorstw stwarzają rynek dla usług monitoringu GPS pracowników. Już jesienią taka usługa pojawi się w ofertach operatorów telefonii komórkowej.
Stworzona przez dostawcę mobilnej nawigacji GPS, spółkę NaviExpert, oraz firmę Finder usługa wykorzystuje aplikację w telefonach komórkowych zintegrowaną z platformą lokalizacyjną. Narzędzie to bazuje na technologiach GPS, Wi-Fi i GSM. Jak zapewniają dostawcy rozwiązania, usługa będzie skierowana nie tylko do firm posiadających własną flotę aut, ale też do przedsiębiorstw, w których pracownicy używają auta prywatnego do czynności służbowych. Rozwiązanie ma także umożliwić kontrolę zdalnych pracowników, którzy nie poruszają się autem. NaviExpert liczy, że usługa spotka się z zainteresowaniem firm głównie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, zatrudniających m.in. sprzedawców, serwisantów, monterów czy kurierów.
– Na rynku funkcjonują już systemy monitoringu floty, dzięki, którym można na bieżąco sprawdzać, gdzie są w danej chwili auta z floty, z jaką prędkością jadą samochody, czy zboczyły z trasy, czy kierowca dokonał optymalnego jej wyboru. Jednak nasze rozwiązanie pozycjonujemy bardziej jako monitoring osobisty, a nie samochodowy. W przypadku pracowników nie liczy się bowiem tylko czas spędzony „za kółkiem”, ale także czas wizyt u klienta, to czy odwiedzają wyznaczone miejsca, jak długie przerwy robią podczas pracy – wyjaśnia Paweł Kozłowski, prezes zarządu NaviExpert.
Atutem nowej usługi będzie możliwość prostej i samodzielnej instalacji. Wprowadzenie usługi nie będzie wymagało dodatkowych inwestycji po stronie klientów. W dotarciu do szerokiego grona odbiorców ma pomóc współpraca z operatorami.
Wprowadzenie tego typu usługi na rynek rodzi pytania o to, czy narzędzia wspomagające biznes nie staną się środkami regularnej inwigilacji. – Pracodawcom nie zależy na stałej inwigilacji podwładnych. Dla pracodawcy najważniejsze jest, czy pracownik realizuje zadania. Uczciwy pracownik nie ma się więc czego obawiać. Jednak ważne jest, by przy wprowadzaniu monitoringu zachować transparentność. Pracownik musi wiedzieć, że pracodawca korzysta z systemu do lokalizacji i znać powód wprowadzenia takiego rozwiązania. Należy również pamiętać o tym, że monitorowanie można i należy wyłączyć w czasie prywatnym poza godzinami pracy czy chociażby na urlopie. System jest do tego przygotowany i pracownik ma tu pewność, że poza pracą nie będzie monitorowany – podkreśla Paweł Kozłowski.
Źródło: Profeina
|