Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2012-07-13| Geodezja, Sprzęt, Firma

System dla geodety na torach

Firma Czerski Trade Polska wraz ze szwajcarską firmą Amberg Technologies zorganizowały w Centrum Diagnostyki Kolejowej w Warszawie trzydniowe pokazy sprzętu na potrzeby pomiarów tuneli, geometrii torów i skrajni kolejowych.


System dla geodety na torach

Amberg zaczynała od wykonywania pomiarów kolejowych i wytwarzania urządzeń na własne potrzeby, a od ponad 30 lat jest także ich producentem na skalę światową. Obecnie oferowany system Amberg Rail 2.0 ma budowę modułową zarówno pod względem wykorzystywanych urządzeń, jak i oprogramowania. Podstawowym elementem systemu jest wózek pomiarowy GRP FX wyposażony w liczne czujniki elektroniczne oraz pryzmat dalmierczy. Wózek ma lekką i prostą konstrukcję, w trakcie pomiaru przesuwany jest po torach przez operatora, a na czas przejazdu pociągu może być szybko zestawiony na pobocze.

Dodatkowym wyposażeniem wózka jest profilomierz do pomiarów skrajni (GRP 3000), natomiast pryzmat można w dowolnej chwili zastąpić skanerem laserowym (GRP 5000). Dwuwymiarowy skaner prezentowany w Warszawie miał maksymalną prędkości skanowania 500 tys. pkt/s, ale z powodzeniem można w jego miejsce wykorzystać dowolny skaner 3D.

Amberg poleca do współpracy z wózkiem zmotoryzowany tachimetr elektroniczny firmy Leica. Może on być ustawiony w dowolnym punkcie na poboczu toru (np. na punkcie osnowy) lub na drugim wózku poruszającym się po torach. Pomiary mogą być prowadzone w lokalnym układzie toru (w odniesieniu do znaczków pomiarowych umieszczonych na przykład na słupach trakcyjnych lub na szynach) lub od razu przeliczane na układ zewnętrzny.

Oprogramowanie pozwala m.in. na opracowanie obserwacji, wprowadzenie wartości projektowych i porównanie ich z wynikami pomiarów, wyznaczenie odchyłek i przygotowanie danych dla podbijarki (do nowszych modeli podbijarek wystarczy przełożyć kartę pamięci z wózka pomiarowego, w przypadku starszych robi się papierowe wydruki z danymi), a także określenie minimalnej skrajni na danym odcinku toru. Prezentacje w Centrum Diagnostyki Kolejowej w Warszawie obejmowały nie tylko pomiary wykonywane i opracowane bezpośrednio na torach, ale również obliczenia kameralne.

Zobacz zdjęcia w Fotogalerii

KPK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Symulacja przerwania wału powodziowego
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS