|2012-05-11|
GIS, Firma, Software
AutoCAD Civil 3D wspiera projektowanie linii kolejowych
Właśnie rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej nr 133, szlak Trzebinia – Krzeszowice, którego projekt wykonano w firmie Movares Polska przy wykorzystaniu AutoCAD Civil 3D. Rozwiązanie Autodesku wybrano m.in. ze względu na bogatą funkcjonalność dostosowaną do specyfiki projektowania spółki i łatwość użytkowania.
Proces projektowy w Movares Polska rozpoczyna się od przygotowania trójwymiarowej mapy cyfrowej. Na jej podstawie w AutoCAD Civil 3D tworzona jest odpowiednia struktura wzajemnie powiązanych plików, obejmująca opracowywane elementy, takie jak trasowanie, profile, korytarze, przekroje, drenaże czy rowy. Takie podejście umożliwia optymalne wykorzystanie aplikacji w projektowaniu kilkudziesięciokilometrowych odcinków tras kolejowych przy równoczesnym tworzeniu wielu elementów. Projekty stworzone w AutoCAD Civil 3D przekazywane są pozostałym branżom biorącym udział w procesie projektowym, np. elektrycznej, teletechnicznej, trakcyjnej.
Przy wykorzystaniu AutoCAD Civil 3D spółka zrealizowała liczne kontrakty. Szczególną rolę odegrał on przy następujących projektach: • linia nr 1, szlak Pruszków – Grodzisk Mazowiecki (kompletny projekt łącznie z przekrojami poprzecznymi), • linia nr 64, Kozłów – Psary (32 km – trasowanie oraz profil; projektowanie odbywało się równolegle z pracami geodetów dostarczających pomiary, co umożliwiło wykonanie zadania w bardzo krótkim terminie).
Movares Polska to niezależna firma konsultingowa, projektowa i badawcza specjalizująca się w pracach z zakresu mobilności i infrastruktury transportowej. W Polsce grupa posiada dwa biura projektowe o strukturze regionalnej – Movares Polska Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Projektowania Realizacji i Wdrożeń „BPK Katowice” Sp. z o.o. Rocznie realizuje ponad 85 projektów dla klientów prywatnych i publicznych. Zatrudnia ok. 100 projektantów w trzech pracowniach (w Lublinie, Katowicach oraz Krakowie). AutoCAD Civil 3D jest podstawowym narzędziem projektowym. Istotną jego zaletą, co podkreślają projektanci firmy, jest elastyczność – możliwość dodawania własnych szablonów i podzespołów kolejowych pozwala dostosować rozwiązanie do indywidualnych potrzeb i zakresu projektu. Ważna jest też wysoką funkcjonalność tego rozwiązania zarówno w zakresie projektowania, jak i wspomagania pracy grupowej, a także jego kompatybilność pozwalająca na obsługę pełnego procesu projektowo-inżynierskiego.
Źródło: Omega Communication
|