|2012-05-04|
GIS
GIS od Intergraphu zlokalizuje telefon
Firma Intergraph wraz z kopenhaską strażą pożarną i Duńskim Urzędem Geodezji i Katastru udostępniły alarmową aplikację mobilną dla mieszkańców miasta. Dzięki nowej technologii tej korporacji każdy obywatel miasta za pomocą najprostszego urządzenia mobilnego będzie mógł zgłosić informację o dokładnej lokalizacji danego wypadku lub awarii.
fot. Wikipedia/Skibden (CC by SA)
|
|
|
|
|
|
Straż Pożarna w Kopenhadze odpowiada i reaguje na telefony 112 przy użyciu danych geograficznych zapewnionych przez KMS (Duński Urząd Geodezji i Katastru). Nowa aplikacja ma na celu integrację tych informacji oraz udostępnienie ich na urządzeniach mobilnych, tak aby wywołać szybszą reakcję na zgłoszony wypadek. Dane lokalizujące wysyłane będą z aplikacji do jednego z dwóch centrów zarządzania alarmowego, gdzie odbywać się będzie przydzielanie zespołów w celu udzielenia natychmiastowej pomocy.
Umowa jest konsekwencją dotychczasowej współpracy Intergraphu z KMS, który używa geoprzestrzennego oprogramowania tej firmy do produkcji map i rejestrów katastralnych, a także pomiędzy kopenhaską strażą pożarną wykorzystującą oprogramowanie GIS w celu lokalizacji rozmówców numeru 112.
– Dostęp do informacji geograficznej poprawia wydajność naszej pracy oraz zapewnienia lepsze usługi dla obywateli. Dzięki ich udostępnieniu w aplikacji ułatwiamy ludziom wzywanie pomocy w nagłych przypadkach – mówi Søren Reeberg Nielsen, dyrektor Kort & Matrikelstyrelsen.
Do tej pory połączenia 112 z telefonów komórkowych można było zidentyfikować, określając ich tylko przybliżone położenie za pomocą masztu telefonii komórkowej – zazwyczaj z dokładnością około 100 metrów. Nowa aplikacja jest w stanie zlokalizować dzwoniącego z dokładnością kilku metrów, bez potrzeby podawania nazwy pobliskiej ulicy.
– Łatwy dostęp do połączenia 112 jest niezbędny dla utrzymania zaufania publicznego oraz zapewnienia szybkiej i skutecznej reakcji” – mówi John Graham, prezes działu Government & Infrastructure w Intergraph Security. – Zintegrowanie technologie firmy Intergraph nadają nowy wymiar możliwościom połączeń z 112 – dodaje.
Projekt opracowania mobilnej aplikacji finansowany jest przez TrygFonden, narodową fundację wspierającą i promującą inicjatywy chroniące życie ludzkie.
Źródło: Intergraph
|