|2012-04-29|
Mapy, Firma, Software
Geolokalizacja wciąż mało popularna
Jak wynika z międzynarodowych badań „Mobile Life”, stosunkowo niewielu Polaków korzysta jeszcze z mobilnych aplikacji lokalizacyjnych, choć wielu deklaruje chęć korzystania z nich.
W ankiecie firmy TNS wzięło udział 48 tys. osób z 58 krajów. Wyniki pokazują, że w rynku mobilnych aplikacji geolokalizacyjnych tkwi bardzo duży potencjał. Już 19% badanych używa tego typu programów, a aż 62% deklaruje zainteresowanie nimi. Głównymi funkcjami, jakie interesują tę drugą grupę, są: korzystanie z cyfrowych map i wyznaczanie swojej pozycji (39% badanych), wyszukiwanie miejsc i wydarzeń (26%), lokalizowanie znajomych (22%), wyszukiwanie połączeń komunikacji miejskiej (19%) oraz udostępnianie swojej pozycji przez serwisy społecznościowe. Spośród osób, które korzystają już z tego typu produktów, zdecydowana większość (46%) posiada aplikacje nawigacyjne.
A jak sytuacja wygląda w Polsce? Tylko 11% badanych korzysta z aplikacji geolokalizacyjnych, a kolejne 34% jest zainteresowanych ich użytkowaniem. Dla porównania w Singapurze aż 63% respondentów deklarowało używa takich programów. Jak wynika z badania, Polacy mają już blisko 47 mln komórek (na 38 mln mieszkańców). Biorąc dane dla całej Europy, można założyć, że około 1/3 z nich to smartfony, czyli urządzenia z aparatem fotograficznym, odbiornikiem GPS itp.
Źródło: TNS, JK
|