Niestety, nazwiska kandydatów mogą zostać ujawnione dopiero po zakończeniu I etapu naboru, tj. po sprawdzeniu dokumentów złożonych przez kandydatów pod względem spełniania wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze. Termin jego zakończenia na razie nie został określony.
W skład powołanego przez ministra Michała Boniego zespołu, który przeprowadza nabór, wchodzą:
• zastępca dyrektora Departamentu Administracji Publicznej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji dr Marek Naglewski (przewodniczący Zespołu),
• przewodniczący Państwowej Rady Geodezyjnej i Kartograficznej prof. Bogdan Ney,
• dyrektor generalny MAC Edyta Szostak.
Przy okazji uzyskaliśmy bliższe informacje na temat pozostałych etapów procedury.
Etap II polega na wypełnieniu przez kandydatów kwestionariuszy w zakresie kompetencji kierowniczych. Ocena kompetencji przeprowadzona zostanie przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje w tym zakresie upoważnioną przez zespół.
Etap III stanowią: prezentacja i rozmowa kwalifikacyjna. W celu umożliwienia kandydatom wcześniejszego przygotowania prezentacji i jej konspektu kandydaci otrzymają temat prezentacji (jednakowy dla wszystkich) na co najmniej dzień przed wyznaczonym terminem jej przeprowadzenia wraz z informacją o konieczności przedłożenia zespołowi pisemnego konspektu zawierającego w szczególności plan oraz główne tezy prezentacji. Rozmowa kwalifikacyjna „odnosić się będzie do wymagań stanowiska”.
W wyniku naboru zespół wyłoni nie więcej niż trzech kandydatów spośród osób biorących udział w III etapie naboru, a następnie niezwłocznie przedstawi ich ministrowi administracji i cyfryzacji. Głównego geodetę kraju powoła prezes Rady Ministrów na wniosek ministra. Ostateczny termin zakończenia naboru zależeć będzie od harmonogramu, który ustalony zostanie przez zespół.