Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2011-07-27| Geodezja, Sprzęt, Firma

Kontrakt stulecia Topcona

Firma Topcon Europe Positioning BV zdobyła kontrakt na dostawę 105 zmotoryzowanych tachimetrów dla firmy Morgan Sindall – budowniczego magistrali kolejowej Crossrail mającej biec pod centrum Londynu.


Kontrakt stulecia Topcona

Topcon chwali się, że jest to największa na świecie dostawa tachimetrów. Chodzi tu zapewne o wartość zamówienia, bo większą ilość tego typu sprzętu sprzedano m.in. w podpisanym w maju 2008 roku kontrakcie pomiędzy Ministerstwem Edukacji Narodowej a warszawską spółką TPI (polskim dystrybutorem Topcona). Na jego mocy polskie szkoły średnie otrzymały m.in. 430 zestawów tachimetrycznych z instrumentami Topcon GPT-3107N.

Sprzęt dla firmy Morgan Sindall pochodzi jednak z dużo wyższej spółki. Inżynierowie na budowie tunelu będą bowiem używać modelu Topcon MS05AX o dokładności kątowej 0,5˝. Posłuży on do monitoringu zarówno konstrukcji tunelu, jak i położonych nad nim budynków. Jak w komunikacie prasowym chwali się wykonawca prac budowlanych, model wyłoniono spośród wielu innych testowanych tachimetrów. Eksperci firmy Morgan Sindall docenili w instrumencie MS05AX przede wszystkim wysoką wiarygodność pomiaru i bezbłędność automatycznego rozpoznawania celu.

Pierwsze prace na magistrali Crossrail rozpoczęto w połowie 2009 roku, choć pomysł jej budowy pojawił się już pod koniec lat 40. XX wieku. Linia ta ma składać się z dwóch torów, po których pociągi z prędkością do 160 km/h będą poruszały się z zachodu na wschód Londynu, w centrum biegnąc w tunelu. Prace budowlane mają potrwać do 2018 roku i pochłoną nawet 16 mld funtów.

Źródło: Topcon, JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Skanowanie wnętrza platformy wiertniczej
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS