wiadomościmapa firmprenumeratareklamakontaktciasteczka
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
film
Bolesławiec w 3D
blog
NAWI

NAWI
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE


reklama
reklama

Wiadomości



|2017-10-31| GNSS, Firma

Tysiące kontenerów pod satelitarną kontrolą

Po rozbudowie terminal kontenerowy MPET w Antwerpii stanie się największym tego typu obiektem w Europie. Do lokalizowania kontenerów wykorzystany zostanie specjalny system bazujący na odbiornikach GNSS.


Tysiące kontenerów pod satelitarną kontrolą <br />
fot.Wikipedia/Arminius
fot.Wikipedia/Arminius

Obecnie terminal działa na prawym brzegu rzeki Skaldy, ale obecnie jest w trakcie przeprowadzki na drugi brzeg. Pozwoli to zwiększyć roczne możliwości obsługi kontenerów do 9 mln TEU (to jednostka bazująca na kontenerze o długości 20 stóp). Po rozbudowie terminal będzie dysponować nabrzeżem o długości 3,5 km, 41 żurawiami oraz 10 dokami.

– Dla tego projektu potrzebowaliśmy rozwiązania lokalizacyjnego, które byłoby kompatybilne z tym użytkowanym przez nas od 2008 roku – mówi Douwe Witteveen, senior projekt manager w MPET. – Musimy bowiem dokładnie wiedzieć, gdzie każdy kontener jest podnoszony i opuszczany bez zakłócania pracy operatora żurawia. Niestety, odbiorniki użytkowane w poprzednim systemie są już niedostępne na rynku. Musieliśmy więc znaleźć kogoś, kto przeprowadzi szybką integrację nowego sprzętu – dodaje.

Zadania tego podjęła się belgijska firma Airobot i z powodzeniem zrealizowała je w ciągu 4 miesięcy. Spółka wykorzystała urządzenia SC-PSA-GNSS bazujące na odbiornikach AsteRx-m holenderskiej firmy Septentrio. By instrumenty zapewniały odpowiednio wysoką, submetrową dokładność, odbierają nie tylko sygnały GPS, ale także GLONASS oraz europejskie korekty EGNOS. Dodatkowo eliminują on efekt wielodrożności sygnału mogący pojawiać się wśród wielu metalowych kontenerów.

– Dyskusję na temat wdrożenia rozpoczęliśmy w styczniu, a 100 jednostek odbiorczych dostarczyliśmy już cztery miesiące później. Na szczęście mamy spore doświadczenie w zakresie wdrażania technologii GNSS (przede wszystkim w rozwiązaniach bezzałogowych), więc mogliśmy działać szybko. Postaraliśmy się także, by nasze urządzenia można było łatwo instalować poprzez podłączenie ich do istniejących instalacji – wyjaśnia Jan Leyssens, dyrektor zarządzający firmy Airobot.

Źródło: Airobot, JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl



zobacz też:



reklama
reklama





2009 created by BRTSOFT.com
© 2005-2017 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt