Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2017-04-21| Geodezja, Teledetekcja, Firma, Przetargi, Instytucje

Opóźnia się skanowanie laserowe kraju

Z powodu nieodpowiednich do nalotów warunków pogodowych Główny Urząd Geodezji i Kartografii zmodyfikował harmonogram lotniczego skanowania laserowego 34 tys. km kw.


Opóźnia się skanowanie laserowe kraju

Przypomnijmy, że przetarg na skaning dla części I-IV rozstrzygnięto w czerwcu 2016 r., a dla cz. V – w sierpniu. Zgodnie z pierwotnym harmonogramem prace miały zostać zrealizowane w ciągu roku od podpisania umów, a w przypadku cz. V – do lutego 2018 r.

Z informacji przekazanych nam przez GUGiK wynika, że najwięcej postępów osiągnęła firma MGGP Aero wykonująca część I. Do połowy kwietnia dostarczyła dane dla połowy zamówionych arkuszy. Z kolei w przypadku wykonującej część II firmy OPEGIEKA wskaźnik ten wynosi blisko 30%, a dla Gispro (część III) – 24%. Realizująca części IV i V szczecińska firma Geomar nie dostarczyła dotychczas żadnych arkuszy.

Spośród przekazanych przez wszystkich wykonawców danych dla 1961 arkuszy GUGiK odebrał już ponad 80%. Jak informuje Urząd, powinny być one dostępne w Centralnym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej do końca tego miesiąca.

GUGiK wyjaśnia ponadto, że z powodu trudnych warunków pogodowych podczas zeszłorocznej jesieni zdecydował się zmienić harmonogramy realizacji prac w częściach II-V. W zależności od części i etapów przesunięcie terminów wynosi maksymalnie około 2 miesięcy.

W rozmowie z redakcją Geoforum.pl jeden z wykonawców potwierdza, że faktycznie warunki pogodowe podczas zeszłorocznej jesieni były trudne, dlatego aneksowanie umów przez GUGiK jest uzasadnione. Niestety, wiosną pogoda okazała się niewiele lepsza. Po dobrym marcu, w kwietniu warunki meteorologiczne znów uniemożliwiają naloty. Dlatego kolejne aneksy stają się coraz bardziej realne. Jak dodaje, realizacji przetargu nie ułatwia także to, że obecnie na rynku europejskim jest tyle zleceń, że wypożyczenie maszyn z zagranicy jest praktycznie niemożliwe. A bez dodatkowych załóg sprostanie wyśrubowanym wymogom przetargu, szczególnie w częściach IV i V, będzie niezwykle trudne.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Wyprawa BARI 1976
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS