Jadwiga Sowa
Raport 2007
Raport prezentuje wyniki 19 firm geodezyjnych skupionych w Krajowym Związku Pracodawców Firm Geodezyjno-Kartograficznych Polska Geodezja Komercyjna. Zatrudniają one od 16 do 142 osób, dysponują aktywami o wartości od 2 do 14 mln zł. Tempo, jakiego nabrały w 2006 roku ujęte w raporcie firmy, w roku 2007 jeszcze wzrosło.
Dobra koniunktura gospodarcza i eksplozja technologii informatycznych zmusiły rodzime firmy do szybkiego reagowania na oczekiwania rynku, otwierając jednocześnie możliwości dynamicznego rozwoju. W Polsce coraz wyraźniej możemy mówić o gospodarce postindustrialnej, choć jeszcze nie o gospodarce opartej na wiedzy. Rosnąca rola geodezji w społeczeństwie informacyjnym, okres wzrostu gospodarczego oraz popyt na usługi geodezyjne ze strony struktur rządowych i administracji samorządowej stawiają przed branżą nowe wyzwania. Odzwierciedleniem dobrej koniunktury są wyniki osiągnięte przez firmy geodezyjne skupione w Polskiej Geodezji Komercyjnej.
Średnie tempo dynamiki przychodów uczestników raportu wyniosło w 2007 roku 22,9% i aż 132,6% w stosunku do roku 2005. Liderami sprzedaży (rys. 1 – kolejność firm na wykresach według wielkości aktywów) były: OPGK Olsztyn (31 mln), KPG Kraków (24,2), MPG Łódź (16,8), Geomar Szczecin (16,1), OPGK Łódź (15,0), OPEGIEKA Elbląg (13,9), OPGK Kraków (13,2) i OPGK Gdańsk (10,0). Czytelność wyników zakłócają prace realizowane w formie konsorcjów. Najwyższy poziom dynamiki sprzedaży osiągnęły: OPGK Łódź (183,1%), OPGK Białystok (82,6%), OPGK GEOMAP Kielce (48,9%), LEVEL PGP Siedlce (36,1%), MPG Łódź (36,0%), Geomar Szczecin (32,3%) i OPGK GEOMAP Zielona Góra (27,1%)...
Pełna treść artykułu w czerwcowym wydaniu GEODETY
powrót
|
REKLAMA |
|
|