Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2010-06-07| Teledetekcja, Firma

MGGP Aero: samolotem przez Atlantyk

Do floty statków powietrznych MGGP Aero, po swoim dziewiczym locie przez Atlantyk, dołączyła właśnie Cessna T206H. Podróż trwająca 9908 km zajęła 41 godzin.


MGGP Aero: samolotem przez Atlantyk

Samolot sprowadzono z Denver w Stanach Zjednoczonych, gdzie przechodził modyfikację pod kątem fotogrametrycznym. Szczegółowy opis trasy samolotu i przygód załogi zostanie opublikowany w czerwcowym wydaniu GEODETY. Już teraz można jednak prześledzić trasę lotu wraz z wybranymi zdjęciami w Google Earth.

Cessna T206H NAV III jest jednosilnikowym, sześciomiejscowym, całkowicie metalowym samolotem ze stałym podwoziem i nowoczesnym wyposażeniem radiowo-nawigacyjnym. W miejscu klasycznych przyrządów pilotażowo-nawigacyjnych zastosowano system oparty na dwóch dużych, kolorowych wyświetlaczach ciekłokrystalicznych. Tablica przyrządów jest podobna do rozwiązań stosowanych we współczesnych samolotach komunikacyjnych. Połączenie cyfrowego systemu wskazań ze znakomitym, cyfrowym autopilotem typu KAP140 pozwala realizować operacyjny lot FOTO z pełnym użyciem autopilota realizującego polecenia pilota dotyczące zmiany kursu z dokładnością do jednego stopnia. Bezpieczeństwo załogi wspomagane jest przez system poduszek powietrznych oraz radioboję ratunkową.

Model ten doskonale sprawdza się w projektach, które dotyczą skaningu laserowego czy wykonywania cyfrowych zdjęć lotniczych. Awionika NAV III czyni z Cessny T206H samolot XXI wieku.

Poza wspomnianym samolotem do floty statków powietrznych MGGP Aero należą jeszcze Cessna 402 i Piper Navajo stacjonujące w Rzeszowie i na Okęciu w Warszawie. MGGP Aero jest dotychczas jedyną firmą w Polsce, która posiada własne samoloty, kamery fotogrametryczne (w tym cyfrową DMC) i lotniczy skaner laserowy.

Źródło: MGGP Aero


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Radarowe filmy satelitów ICEYE
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS