|2010-06-07|
Teledetekcja, Firma
MGGP Aero: samolotem przez Atlantyk
Do floty statków powietrznych MGGP Aero, po swoim dziewiczym locie przez Atlantyk, dołączyła właśnie Cessna T206H. Podróż trwająca 9908 km zajęła 41 godzin.
Samolot sprowadzono z Denver w Stanach Zjednoczonych, gdzie przechodził modyfikację pod kątem fotogrametrycznym. Szczegółowy opis trasy samolotu i przygód załogi zostanie opublikowany w czerwcowym wydaniu GEODETY. Już teraz można jednak prześledzić trasę lotu wraz z wybranymi zdjęciami w Google Earth.
Cessna T206H NAV III jest jednosilnikowym, sześciomiejscowym, całkowicie metalowym samolotem ze stałym podwoziem i nowoczesnym wyposażeniem radiowo-nawigacyjnym. W miejscu klasycznych przyrządów pilotażowo-nawigacyjnych zastosowano system oparty na dwóch dużych, kolorowych wyświetlaczach ciekłokrystalicznych. Tablica przyrządów jest podobna do rozwiązań stosowanych we współczesnych samolotach komunikacyjnych. Połączenie cyfrowego systemu wskazań ze znakomitym, cyfrowym autopilotem typu KAP140 pozwala realizować operacyjny lot FOTO z pełnym użyciem autopilota realizującego polecenia pilota dotyczące zmiany kursu z dokładnością do jednego stopnia. Bezpieczeństwo załogi wspomagane jest przez system poduszek powietrznych oraz radioboję ratunkową.
Model ten doskonale sprawdza się w projektach, które dotyczą skaningu laserowego czy wykonywania cyfrowych zdjęć lotniczych. Awionika NAV III czyni z Cessny T206H samolot XXI wieku.
Poza wspomnianym samolotem do floty statków powietrznych MGGP Aero należą jeszcze Cessna 402 i Piper Navajo stacjonujące w Rzeszowie i na Okęciu w Warszawie. MGGP Aero jest dotychczas jedyną firmą w Polsce, która posiada własne samoloty, kamery fotogrametryczne (w tym cyfrową DMC) i lotniczy skaner laserowy.
Źródło: MGGP Aero
|