Przypomnijmy, że usługa komunikacji powiatowych systemów do prowadzenia EGiB z rejestrem PESEL poprzez szynę usług ZSIN nie działała przez ponad dwa miesiące. W tym czasie zespół pracowników GUGiK-u oraz administratorów systemu ZSIN przeprowadził weryfikację rozwiązania, w wyniku której po stronie GUGiK-u nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości.
„Niemniej jednak” – poinformował nas urząd 24 czerwca br. – „sposób wdrożenia po stronie powiatów i GUGiK podlega jeszcze analizie UODO”.
Teraz natomiast dowiedzieliśmy się, że analiza UODO została podjęta na prośbę GGK Alicji Kulki „w związku z zaobserwowaną skalą oraz charakterem wykorzystania usługi komunikacji z rejestrem PESEL – w szczególności dużą liczbą zapytań, w tym realizowanych poza godzinami pracy urzędów”.
Celem analizy jest ocena, czy sposób korzystania z usługi oraz jej wdrożenie były zgodne z zasadami przetwarzania danych osobowych wynikającymi z RODO (w tym z zasadą niezbędności, celowości i kontrolowanego dostępu). Natomiast na obecnym etapie GUGiK nie dysponuje szczegółowymi informacjami o zakresie analizy.
Co istotne, póki co nie potwierdzono naruszenia ochrony danych osobowych.