Pierwszego dnia odbyła się wycieczka do Muzeum Powstania Warszawskiego oraz otwarte dla wszystkich członków Izby posiedzenie Rady GIG z następującym porządkiem obrad:
1. Omówienie spraw przygotowawczych dotyczących XXXII Walnego Sprawozdawczo-Wyborczego Zgromadzenia Członków GIG.
2. Organizacja Ogólnopolskiego Spotkania Geodetów.
3. Wolne wnioski i sprawy bieżące.
Drugiego dnia, podczas Walnego Zgromadzenia, prezes GIG Krzysztof Lichończak złożył sprawozdanie z działalności Izby za okres 15 czerwca 2024 r. – 14 czerwca 2025 r., a przewodniczący Komisji Rewizyjnej Antoni Buczek przedstawił sprawozdanie z działalności KR.
Następnie, w wyniku wyborów, powołano nowe władze GIG w następującym składzie:
• prezes – Krzysztof Lichończak,
• Rada Izby – Rafał Kraska, Sławomir Zając, Maciej Kozielczyk, Tomasz Soszka, Sebastian Skalski, Dariusz Tomaszewski, Zenon Kulesza, Jerzy Bryk.
Rada Izby wyłoniła ze swego grona trzech wiceprezesów: Rafała Kraskę, Dariusza Tomaszewskiego i Sławomira Zająca.
Wybrano także Komisję Rewizyjną Izby, która ukonstytuowała się w następujący sposób:
• przewodniczący – Antoni Buczek,
• wiceprzewodnicząca – Magdalena Rogala-Szczepańska,
• członek – Karol Sołtysiak.
Wybrana i ukonstytuowana Komisja Rozjemcza składa się natomiast z następujących osób:
• przewodniczący – Jan Połeć,
• wiceprzewodniczący – Adrian Cichoń.
Prezes Krzysztof Lichończak (na tym stanowisku od 8 czerwca 2018 r.) w swoim wystąpieniu podziękował za zaufanie i wybór oraz zadeklarował dalsze pełne zaangażowanie.
Powołana 14 czerwca Komisja Wnioskowa w składzie Sławomir Zając i Rafał Kraska przedstawiła następujące wnioski zgłoszone do przyjęcia przez Walne Zgromadzenie:
1. Wnioskuje się o skupienie GIG na promocji idei powołania samorządu zawodowego geodetów poprzez:
• udział członków Izby w II Konferencji Geoinformacyjnej w Zielonej Górze (22–23 października 2025 r.),
• objęcie przez Izbę patronatu tego wydarzenia,
• przygotowanie w ramach wydarzenia panelu dyskusyjnego „Rola i znaczenia samorządu zawodowego geodetów” w procesie uporządkowania problemów branży geodezyjnej,
• doprowadzenie do podpisania listu intencyjnego przez organizacje geodezyjne reprezentowane na tym wydarzeniu w sprawie powołania samorządu geodetów.
2. Upoważnić Radę GIG do wystąpienia do WINGiK-ów z pytaniami:
• Czy prowadzone są kontrole działalności geodetów podpisujących prace geodezyjne bez ich bezpośredniego nadzoru, tzw. „pieczątkowców”?
• Czy współpracują z urzędami skarbowymi w sprawie kontroli ww. działalności „pieczątkowców”?
3. Upoważnić Radę GIG do aktualizacji bazy e-mail dla wszystkich PODGiK, urzędów gmin, urzędów miast, urzędów wojewódzkich oraz urzędów marszałkowskich, która zostanie wykorzystana do promowania prowadzonych szkoleń przez GIG.
4. Upoważnić Radę GIG do przeprowadzenia ankiety wśród członków Izby oraz wybranych organizacji i instytucji w zakresie realnych potrzeb, problemów spotykanych w działalności zawodowej – m.in. procesów związanych z geodezją, problemów prawnych, dostępu do nowych technologii pomiarowych (w tym użytkowania bezzałogowych statków powietrznych) itp.
Wszystkie powyższe wnioski zostały przyjęte przez Walne Zgromadzenie GIG.
Kolejne Walne Sprawozdawcze Zgromadzenie Członków Geodezyjnej Izby Gospodarczej odbędzie się w Poznaniu. Jego organizacją zajmie się Grzegorz Siciński.