wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
Wpływ aplikacji lokalizacyjnych na korki
blog
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
NAWI

NAWI
NIWELATORY

NIWELATORY
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN


Księgarnia



dodaj do koszyka dodaj do przechowalni

Książki


INTERAKTYWNA WIZUALIZACJA DANYCH (200)

cena: 59.00

KATEGORIE: |software

Autor:
Scott Murray, tłumaczenie: Julia Szajkowska

Opis szczegółowy: Skoro mawia się, że obraz jest wart więcej niż tysiąc słów, można też powiedzieć, że jeden wykres jest wart więcej niż tysiąc tabel z danymi. Dlatego właśnie użytkownicy uwielbiają wykresy! Biblioteka D3 pozwala na budowanie interaktywnych wykresów, które pozwalają na efektowną prezentację posiadanych informacji.

W trakcie lektury książki czytelnik dowiaduje się, jak szybko można przygotować atrakcyjny wykres, prezentujący nawet najbardziej skomplikowane dane, poznaje podstawy HTML-a, JavaScriptu oraz formatu SVG.

Określanie osi, skalowanie, efekty specjalne to tylko niektóre z poruszanych tematów. Po zdobyciu wiedzy na temat tworzenia wykresów, w dalszej części publikacji czytelnik uzyskuje informację, jak na posiadany wykres nanieść interaktywne dodatki, jak nakładać dane na mapy geograficzne oraz eksportować stworzone wykresy.

Książkę tę doceni każdy użytkownik, który kiedykolwiek stanął przed problemem wizualizacji danych.


Spis treści:

Przedmowa

1. Wprowadzenie

  • Dlaczego warto przedstawiać dane graficznie?
  • Dlaczego programować?
  • Po co nam interaktywność?
  • Dlaczego w internecie?
  • O czym jest ta książka?
  • Kim jesteś?
  • Czego nie znajdziesz w tej książce?
  • Kod w przykładach
  • Dziękuję!

2. Wprowadzenie do D3

  • Funkcje biblioteki
  • Funkcje, których nie znajdziesz w bibliotece
  • Początki i tło historyczne
  • Inne możliwości
    • Wykresy od ręki
    • Grafy
    • Odwzorowania kartograficzne
    • Prawie od zera
    • W trzech wymiarach
    • Narzędzia przygotowane za pomocą biblioteki D3

3. Podstawy wykorzystywanych technologii

  • Kod HTML
    • Treść i struktura
    • Budowanie struktury znacznikami
    • Najczęściej stosowane znaczniki
    • Atrybuty
    • Klasy i identyfikatory
    • Komentarze
  • DOM
  • Narzędzia programisty
  • Renderowanie i model pudełkowy
  • Kaskadowe arkusze stylów CSS
    • Selektory
    • Właściwości i wartości
    • Komentarze
    • Wprowadzanie stylów na stronę
    • Dziedziczenie, kaskadowość i szczegółowość
  • JavaScript
    • Witaj, konsolo!
    • Zmienne
    • Inne typy zmiennych
    • Tablice
    • Obiekty
    • Obiekty i tablice
    • Operatory matematyczne
    • Operatory porównania
    • Instrukcje sterujące
    • Funkcje
    • Komentarze
    • Wprowadzanie skryptów na stronę
    • Sposoby na JavaScript
  • SVG
    • Znacznik SVG
    • Proste kształty
    • Nadawanie stylów znacznika SVG
    • Warstwy i kolejność rysowania
    • Przezroczystość
  • O kompatybilności

4. Przygotowania do pracy

  • Pobieranie biblioteki D3
  • Odwoływanie się do biblioteki D3
  • Przygotowanie serwera stron WWW
    • Terminal z interpreterem języka Python
    • MAMP, WAMP i LAMP
    • W drogę

5. Dane

  • Tworzenie znaczników
    • Łączenie metod
    • Po jednym odwołaniu
    • Przekazywanie
    • Bez łączenia
  • Dowiązywanie danych
    • W więzi
    • Dane
    • Proszę dokonać wyboru
    • Powiązany i określony
    • Używanie danych
    • Funkcja - rzecz potrzebna
    • Dane chcą być gdzieś zapisane
    • Więcej niż tekst

6. Graficzne przedstawianie danych

  • Rysowanie za pomocą znaczników div
    • Określanie atrybutów
    • Kilka słów o klasach
    • Wróćmy do słupków
    • Nadawanie stylów
    • Potężna metoda data()
    • Dane losowe
  • Rysowanie za pomocą znaczników SVG
    • Tworzenie znaczników SVG
    • Kształty definiowane danymi
    • Jakie śliczne kolorki!
  • Przygotowywanie wykresu słupkowego
    • Stary wykres
    • Nowy wykres
    • Kolory
    • Etykiety
  • Przygotowywanie wykresu punktowego
    • Dane
    • Wykres punktowy
    • Rozmiar
    • Etykiety
  • Dalsze działania

7. Skalowanie

  • Jabłka i piksele
  • Dziedziny i zbiory wartości
  • Normalizacja
  • Przygotowywanie funkcji skalującej
  • Skalowanie wykresu punktowego
    • Funkcje d3.min() i d3.max()
    • Skalowanie dynamiczne
    • Stosowanie wartości przeskalowanych
  • Poprawianie wykresu
  • Inne rozwiązania
  • Inne funkcje skalujące

8. Osie

  • Poznaj osie
  • Metody przygotowywania osi
  • Porządki
  • Pod kreską
  • A dlaczego nie Y?
  • Ostateczny szlif
  • Formatowanie opisów osi

9. Aktualizacje, przejścia i ruch

  • Przeróbki w wykresie słupkowym
    • Jak działają skale porządkowe?
    • W zbiorze wartości tylko grupy
    • Referencja do skali porządkowej
    • Inne aktualizacje
  • Aktualizowanie danych
    • Interakcja za pomocą funkcji nasłuchujących zdarzeń
    • Zmienianie danych
    • Aktualizowanie elementów graficznych
  • Przejścia
    • Funkcja duration(), czyli ile to wszystko potrwa?
    • Ostrożnie, osiadamy!
    • Bez opóźnień, proszę!
    • Dane losowe
    • Aktualizowanie funkcji skalujących
    • Aktualizowanie osi
    • Każde przejście ma swój początek i koniec
  • Inne rodzaje aktualizacji
    • Dodawanie wartości (i znaczników)
    • Usuwanie wartości (i znaczników)
    • Łączenie danych za pomocą kluczy
    • Dodaj i usuń, czyli wszystko naraz
    • Powtórzenie

10. Interaktywność

  • Dowiązywanie funkcji nasłuchujących zdarzeń
  • Poznajmy zachowania
    • Najedź kursorem, żeby wyróżnić
  • Grupowanie znaczników SVG
    • Sortowanie kliknięciem
  • Podpowiedzi
    • Domyślne podpowiedzi przeglądarki
    • Podpowiedzi wyświetlane w znacznikach SVG
    • Podpowiedzi wyświetlane w znacznikach div
  • Urządzenia dotykowe
  • Pora ruszać dalej

11. Układy wykresów

  • Układ kołowy
  • Układ skumulowany
  • Układ siłowy

12. Mapy geograficzne

  • Poznaj GeoJSON
  • Ścieżki
  • Odwzorowania
  • Kartogram
  • Dodawanie punktów
  • Pobieranie danych geograficznych i ich parsowanie
    • Znajdź pliki kształtów
    • Wybierz rozdzielczość
    • Upraszczanie kształtów
    • Konwersja do GeoJSON

13. Eksportowanie

  • Mapy bitowe
  • Plik PDF
  • SVG

A. Dalsza nauka

Skorowidz



Wydanie I
Wydawca: Helion SA
Miejsce i rok wydania: Gliwice 2014
Liczba stron: 248
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-246-8172-3




dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze product



reklama

księgarnia

produkt

tylko nowości

typ produktu
reklama





© 2005-2019 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt