Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog

Wiadomości


|2010-08-19| Teledetekcja, Sprzęt, Firma

MGGP Aero wdrożyła nową platformę fotogrametryczną

Sukcesem zakończyła się integracja dwóch najnowszych inwestycji MGGP Aero: samolotu Cessna T206H NAV III i skanera LiteMapper 6800i.


MGGP Aero wdrożyła nową platformę fotogrametryczną <br />
fot. MGGP Aero
fot. MGGP Aero

Cessna T206H NAV III jest jednosilnikowym, sześciomiejscowym, całkowicie metalowym samolotem ze stałym podwoziem i nowoczesnym wyposażeniem radiowo-nawigacyjnym. W miejscu klasycznych przyrządów pilotażowo-nawigacyjnych zastosowano system bazujący na dwóch dużych, kolorowych wyświetlaczach ciekłokrystalicznych. Tablica przyrządów jest podobna do rozwiązań stosowanych we współczesnych samolotach komunikacyjnych. Połączenie cyfrowego systemu wskazań ze znakomitym, cyfrowym autopilotem typu KAP140 pozwala realizować operacyjny lot FOTO z użyciem autopilota wypełniającego polecenia zmiany kursu z dokładnością do jednego stopnia. Model ten doskonale sprawdza się w projektach, które dotyczą skaningu laserowego czy wykonywania cyfrowych zdjęć lotniczych, zaś awionika Garmin 1000 czyni z niego samolot XXI wieku. Niedawno na łamach miesięcznika GEODETA informowaliśmy o naszych przygodach w czasie spektakularnej podróży przez Atlantyk, samolot sprowadzono bowiem z Denver w USA, gdzie przechodził modyfikacje związane z przystosowaniem do zadań fotogrametrycznych.

Cessnę uzbrojono w najnowocześniejszy system Lite Mapper 6800i. Ten lotniczy skaner laserowy ma możliwość wykonywania pomiarów z prędkością do 266 tys. punktów i do 200 linii na sekundę przy dokładności nawet 20 mm. Model charakteryzuje się 400 kHz częstotliwością. To pierwszy sprzedany i zbudowany w Europie system oparty na skanerze Riegl LMS-Q680i. W skład LiteMappera 6800i wchodzi także cyfrowa kamera fotogrametryczna Hasselblad o rozdzielczości 39 Mpx oraz system AeroCONTROL zarządzający całym zestawem.

Technologię skaningu wykorzystano już w kilku projektach realizowanych pod kątem zastosowań powodziowych, środowiskowych, archeologicznych, planistycznych i geodezyjnych. Potwierdzeniem formalnej i praktycznej zdolności do wykonywania usług fotogrametrycznych nową platformą lotniczą jest wpisanie jej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego do posiadanego przez MGGP Aero certyfikatu AWC (Aerial Work Certificate) obok sprawdzonych już samolotów Cessna 402 i Piper’a Navajo.

MGGP Aero nadal pozostaje jedyną polską firmą fotolotniczą, która posiada własne samoloty, kamery fotogrametryczne i lotniczy skaner laserowy.

Źródło: MGGP Aero


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Kolorowe wideo z orbity
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS