wiadomościmapa firmprenumeratareklamakontaktciasteczka
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
film
Studenci inwentaryzują budynek AGH
blog
NAWI

NAWI
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE


reklama
reklama

Wiadomości



|2017-11-10| GIS, Software

Esri: przyszłość handlu zaczyna się od danych przestrzennych

Systemy informacji geograficznej (GIS) to narzędzia, które coraz częściej usprawniają procesy decyzyjne i pomagają budować przewagę konkurencyjną w biznesie. Wykorzystanie cyfrowych map w branży handlowej i nieruchomościach zmienia sposób, w jaki inwestorzy, deweloperzy i sieci myślą o inwestycjach i sposobie docierania do potencjalnych klientów. Oto 4 trendy, które zdaniem uczestników spotkania Business Summit w ramach Kongresu GIS 2017, mają wpływ na rozwój firm dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu technologii mapowych i analityki danych w połączeniu ze znajomością rynku.


Esri: przyszłość handlu zaczyna się od danych przestrzennych

1. W cyfrowej transformacji chodzi bardziej o samą transformację
– Obecnie jesteśmy świadkami transformacji działania przedsiębiorstw, której przejawem są m.in. cyfryzacja, ale także strategia omnichannel [wielokanałowej sprzedaży – red.]. Elementem tych zmian jest przede wszystkim umiejętność użycia i przełożenia danych o otoczeniu biznesowym czy klientach na zyski sieci handlowych – przekonuje Alessandro Beda z PwC. Różnice te są szczególnie widoczne, jeśli porównamy firmy działające off-line z tymi działającymi w modelu e-commerce. Sukces fizycznych punktów sprzedaży dotychczasowych gigantów działających głównie on-line bazuje na zrozumieniu potrzeb swoich klientów (dzięki zbieranych na ich temat informacjom). Skupiając się na tradycyjnych sposobach zarabiania pieniędzy (sprzedaż, marże, wynajem, opłaty serwisowe), firmy nie dostrzegają wartości w danych, które gromadzą lub mogą gromadzić. Profilowanie grup docelowych, zrozumienie potrzeb oraz tego, jak ich wymagania wpływają na ich biznes, pozwala dopasować strategie marketingowe i sprzedażowe. Daje to możliwość kierowania odpowiedniego produktu do odpowiednich osób w określonym miejscu i czasie, wpływając na poprawę poziomu customer experience i konwersji.

2. Dane to nowy olej napędowy
– Parafrazując słowa Davida Buckingham'a, dane to nowe paliwo dla przedsiębiorstw. Jednak aby skutecznie z niego korzystać, firmy muszą wiedzieć, gdzie je znaleźć, jak je przefiltrować i użyć (rozpowszechnić wewnątrz organizacji), aby finalnie przełożyć płynącą z nich wiedzę na zyski – mówi Weronika Kuna, menadżer rynku biznesowego w Esri Polska odpowiedzialna za organizację Business Summit. Systemy GIS porządkują i wizualizują dane, dzięki czemu możemy je lepiej zrozumieć i na ich podstawie podejmować bardziej trafne i szybsze decyzje. Po wyświetleniu informacji na mapie dostrzegamy zależności zanim jeszcze rozpoczniemy ich głębszą analizę. Mapa daje także możliwość połączenia danych z różnych źródeł w postaci kolejnych warstw i pokazuje wnioski w postaci interaktywnych raportów.

Eksperci uczestniczący w Business Summit wskazali kilka najważniejszych źródeł, z których warto korzystać przy okazji planowania inwestycji:
1. tradycyjne dane przestrzenne (MPZP, mapy zalewowe, mapy inwestycji komunikacyjnych),
2. informacje o wolumenie ruchu na podstawie danych telekomunikacyjnych (dane behawioralne),
3. dane o klientach i nie-klientach, np. z social mediów i kart lojalnościowych,
4. dane powstałe dzięki zaawansowanym analizom i Artificial Intelligence,
5. informacje posiadane i gromadzone przez firmy.

– Potęgą nowoczesnych technologii GIS jest połączenie wszystkich źródeł danych, których zrozumienie staje się kluczem do rozwoju biznesu w erze omnichannel – podsumowuje Weronika Kuna.

3. Nowe technologie w dwóch wymiarach – w pionie (across organization) i poziomie (across sector)
Dzięki wykorzystaniu systemów GIS możliwe jest usprawnienie pracy w pionie, tj. w obszarze poszczególnych zespołów w organizacji zaangażowanych w proces wyboru lokalizacji lub rozwoju punktów click and collect:
1. Poszukiwanie lokalizacji, dzięki dostępowi do kompletnych informacji w połączeniu z możliwością zbierania danych w terenie.

2. Tworzenie shortlist’y, gdzie doświadczenie i wyczucie zostają podparte jednolitymi danymi.
3. Praca analityków, których zadaniem jest zgłębienie danych i (na podstawie modeli) szacowanie wyników sprzedaży i stóp zwrotu z inwestycji.
4. Raport będący kompletną, interaktywną mapą integrującą dane z etapów poprzedzających.

Zmiany następują także w poziomie, kiedy poszczególni uczestnicy rynku (landlord i tenant) korzystają z systemów GIS w procesach inwestycyjnych. Obie strony analizują rynek w oparciu o te same narzędzia i różne zestawy danych, co daje im możliwość rozpoznania potencjału lokalizacji, a rozmowy dotyczące najmu sprowadzone zostają do poziomu merytoryki opartej o przedstawienie przez obie strony wniosków z analiz.

– W przeciągu kilku najbliższych lat można się spodziewać sytuacji, w której najemcy będą wymagali precyzyjnych modeli 3D budynków, aby móc dokładnie poznać miejsce, do którego mają się przenieść. Wirtualny model budynku stanie się idealnym narzędziem marketingowym i sprzedażowym – dodaje Pierre Couderq, gość specjalny Business Summit i założyciel firmy doradczej Couderq & Partners.

4. Nowe technologie wzmacniają wyczucie i doświadczenie w biznesie
Przykład marki Verona (Biżuteria YES) przekonuje, że nowa technologia uzupełnia dotychczas zdobyte wieloletnie doświadczenie i wyczucie ekspertów ekspansji. Te dwa elementy będą się więc przenikać, dając pełną informację o rynku. – Jesteśmy świadkami ewolucji (nie rewolucji) w wykorzystaniu technologii, a proces inwestycyjny zawsze wymaga wyczucia i czasu, można go jednak usprawnić właściwie przygotowując, analizując i prezentując dane – mówi Jarosław Lipiński z TK Development. Przedstawiciele obu firm zwracają uwagę, że nowe technologie, wzbogacone kluczowymi informacjami, dają przewagę w rozmowach z zarządem i inwestorami. Dzięki zwiększającej się zasobności i dokładności danych publikowanych w Internecie przez np. urzędy miast, systemy GIS pomagają zredukować liczbę wizyt na miejscu do koniecznego minimum.

Źródło: Esri Polska


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl



zobacz też:



reklama
reklama





2009 created by BRTSOFT.com
© 2005-2017 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt