wiadomościmapa firmprenumeratareklamakontaktciasteczka
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
film
Symulacja przerwania wału powodziowego
blog
NAWI

NAWI
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE


reklama
reklama

Wiadomości



|2017-09-08| Geodezja, GIS, Teledetekcja, Sprzęt

Robin + Wings, czyli mobilny system 3 w 1

Rok temu firma 3D Laser Mapping zaprezentowała mobilny system skanowania Robin, który pozwala mierzyć pieszo i z samochodu. W nowej wersji rozwiązanie to może być integrowane również z samolotami, wirnikowcami i helikopterami.


Robin + Wings, czyli mobilny system 3 w 1

Zaprezentowany właśnie system Robin + Wings może być łatwo mocowany do płozy lub nosa śmigłowca. Da się go również zainstalować na płatowcach. W ocenie producenta sprawdzi się on przede wszystkim w pomiarach korytarzowych prowadzonych z niskiego pułapu dla takich zastosowań jak: leśnictwo, monitoring środowiska czy kartowanie infrastruktury transportowej.

– Robin + Wing zapewnia elastyczność nieosiągalną u innych dostawców lotniczych systemów skanowania. Większość z nich jest bowiem projektowana tylko do pomiarów z pokładu śmigłowca i samolotu, tymczasem Robin może również pracować na ziemi – mówi Graham Hunter, dyrektor zarządzający 3D Laser Mapping.

System Robin + Wing przeszedł już pierwsze testy. Wspólnie z Uniwersytetem Durham wykonano za jego pomocą lotniczy skaning klifów w okolicach miasta Whitby w Yorkshire. Erozja wybrzeża powoduje tu realne zagrożenie dla infrastruktury. Dane z systemu Robin + Wing pozwolą określić tempo tego zjawiska oraz przewidzieć jego dalszy przebieg.

Innymi udoskonaleniami w systemie Robin + Wings są ponadto powiększona przestrzeń dyskowa oraz możliwość podłączenia instrumentu do zasilania samolotu.

Źródło: 3D Laser Mapping, JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
c.d. a jednak tu cos sie uchowalo :) http://krs-pobierz.pl/vimap-i5918254

Vimap jeszcze kilka miesiecy temu po wklepaniu nr KRS do wyszukiwarki ukazywały się informacje o pewnej firmie z Tarnowa. teraz zarzad sie zmienil, ale jednak poczta Tarnów została :)

Europa zachodnia to zmierzch cywilizacji. Biurwokracja. Europejski Sojuz. Koniec wolności, przedsiębierczości. Polityka przegrywa z zdrowym rozsądkiem. Amen

Vimap Również młodsza firma Vimap, nawet z tego samego miasta, posiada taki system (helikopter kamery lidar nawigacja) i wykonuje szeroko usługi na rynku. Więc nowinka średnia.

Nie taka nowość W Polsce taki system dla własnych potrzeb (pomiarów korytarzowych w energetyce i gazownictwie) zbudował Visimind i używa go od dobrych kilkunastu lat. A tutaj jakaś rzadka chmura i do tego niepokolorowana. Niemniej jednak dobrze że działają bo zapotrzebowanie na rynku krajowym i europejskim jest na takie produkty.

5 komentarzy



zobacz też:



reklama
reklama





2009 created by BRTSOFT.com
© 2005-2017 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt