Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog

Wiadomości


|2016-05-06| GNSS

EGNOS usprawni transport lotniczy w Europie

3 maja na lotnisku Charlesa de Gaulle’a w Paryżu przeprowadzono pierwsze lądowania z wykorzystaniem systemu EGNOS i procedury LPV200. Rozpowszechnienie tego rozwiązania oznacza możliwość podchodzenia do lądowania przy słabej widoczności bez konieczności inwestowania w drogą aparaturę nawigacyjną.


EGNOS usprawni transport lotniczy w Europie <br />
fot. GSA
fot. GSA

Wdrożenie na danym lotnisku procedury LPV200 oznacza, że samoloty mogą tu podchodzić do lądowania bez kontaktu wizualnego z ziemią do wysokości 200 stóp. Wykorzystywane są przy tym sygnały GNSS wspomagane korektami europejskiego systemu EGNOS.

LPV200 odpowiada możliwościom, jakie oferuje zainstalowanie na lotnisku naziemnego radiowego systemu ILS kategorii I, tyle że wdrożenie tej drugiej procedury wiąże się ze sporymi kosztami. – EGNOS LPV200 to najbezpieczniejsze i najtańsze rozwiązanie dla lotnisk wymagających procedur podejścia kategorii I – wyjaśnia szef Europejskiej Agencji ds. GNSS (GSA) Carlo des Dorides. – Zaangażowanie we wdrożenie tej procedury głównych producentów samolotów pokazuje, że ta usługa stanowi istotną wartość dodaną dla lotnictwa cywilnego i jest podstawa do racjonalizacji w wykorzystaniu pomocy nawigacyjnych na europejskich lotniskach – dodaje.

– Dokładność i stabilność wskazań LPV jest niesamowita, znacznie lepsza niż w przypadku ILS. Obniżenie w Europie minimum LPV do wysokości 200 stóp to duże ułatwienie dla lotnictwa cywilnego – komentuje testowe lądowanie pilot doświadczalny firmy Dassault Jean-Louis Dumas.

Upowszechnienie procedur LPV200 daje szansę na zmniejszenie opóźnień w ruchu lotniczym, co przełoży się na obniżenie kosztów dla linii lotniczych oraz mniejszą emisję dwutlenku węgla. Rozwiązanie to może także służyć jako alternatywa dla systemu ILS w razie jego awarii bądź planowanego wyłączenia.

Następnym lotniskiem, które ma wdrożyć procedurę LPV200 jest Wiedeń.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Pożar w Wólce Kosowskiej okiem satelity
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS