Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog

Wiadomości


|2015-07-30| GIS, Teledetekcja, Firma

Ekspresowe ortofoto Przystanku Woodstock

Dzięki tarnowskiej firmie MGGP Aero rozpoczynający się dziś (30 lipca) w Kostrzynie nad Odrą Przystanek Woodstock jest pierwszym w Europie i drugim na świecie (po festiwalu Burning Man w Newadzie) festiwalem muzycznym, którego aplikacja mapowa wyposażona jest w wysokorozdzielcze zdjęcia lotnicze terenu imprezy wykonane zaledwie kilkadziesiąt godzin wcześniej.


Ekspresowe ortofoto Przystanku Woodstock

Nie lada wyzwaniem było przygotowanie ortofotomapy miasteczka (w pełnym tego słowa znaczeniu) festiwalowego w tak krótkim czasie, gdzie od startu samolotu do opracowania minęły niecałe 24 godziny, a aplikacja została zasilona danymi po kolejnych 12 godzinach. Sam nalot dla około 14 km kw. był wykonany 28 lipca około godz. 15 i trwał 20 min – tak krótki czas jest możliwy tylko dla samolotów załogowych.

A nalot to dopiero początek drogi do uzyskania produktu końcowego, jakim jest ortofotomapa w rozdzielczości 5 cm. Trzeba również dodać, że teren festiwalu leży w odległości 600 km od bazy firmy, co wymagało sprawnej logistyki danych po zakończeniu nalotu. Wieloletnie doświadczenie w branży oraz stosowanie zaawansowanych technologii fotogrametrycznych pozwoliło z sukcesem sprostać podjętemu wyzwaniu.

Wykonanie zdjęć lotniczych i ortofotomapy tuż przed festiwalem, kiedy infrastruktura jest już gotowa, powoduje, że uczestnicy imprezy dysponują rzeczywistym zobrazowaniem terenu, na którym łatwo identyfikuje się obiekty w terenie, co ułatwia nawigację w tak dużym i zaludnionym obszarze. Natomiast obsługa festiwalu i służby porządkowe mają do dyspozycji materiał, który usprawni ich pracę, np. poprzez szybką identyfikację miejsc, w których zaistniało zagrożenie, co z kolei przekłada się na szybkość reakcji.

Źródło: MGGP Aero


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Galileo pomaga stworzyć ekologiczne fajerwerki
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS