wiadomościmapa firmprenumeratareklamakontaktciasteczka
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
film
Ewolucja Uzupełniającej Mapy Polski
blog
NAWI

NAWI
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE


reklama
reklama

Archiwum GEODETY


Regulamin internetowego Archiwum GEODETY


1995199619971998199920002001200220032004
2005200620072008200920102011201220132014
201520162017
| Listopad 2010, Nr 11 (186) |


• Intergeo 2010: Cała naprzód! • Rozmowa o projekcie norweskim z wicemarszałkiem woj. pomorskiego Wiesławem Byczkowskim i geodetą województwa Krystianem Kaczmarkiem • Rozmowa z prezesem OPGK w Olsztynie Waldemarem Klockiem nt. Centrum zarządzania danymi • Polska na tle Europy, czyli projekt EUPOS • Dogadajmy ...

powrót

rozmawiała Katarzyna Pakuła-Kwiecińska

Koniec z Maliniakiem!

Z Waldemarem Klockiem, prezesem OPGK w Olsztynie, o innowacjach w geodezyjnej obsłudze inwestycji drogowych

GEODETA: Pomysł podobno prosty, tylko trzeba go było zrealizować. O co chodzi w waszym najnowszym projekcie?

WALDEMAR KLOCEK: Pomysł był rzeczywiście banalny i wcale się tego nie wstydzimy. Prowadzimy sporo geodezyjnych obsług budowy dróg. Ostatnio pracowaliśmy i nadal pracujemy na autostradach A1 i A2, na drogach szybkiego ruchu „7” i „16” czy na głównej arterii w Olsztynie – ulicy Artyleryjskiej...

Drogi to jedna z waszych specjalizacji?

Zdecydowanie tak, i to już od ponad 30 lat. Chcąc sprostać dzisiejszym wymaganiom przy prowadzeniu geodezyjnej obsługi budowy dróg i autostrad, zaczęliśmy się zastanawiać, w jaki sposób można przyspieszyć prace, poprawić stan sprzętu i przyjąć więcej zleceń niż do tej pory. Oczywiście korzystając ze środków unijnych, bo inaczej nie byłoby nas na to stać. Z moim zastępcą inżynierem Jackiem Piotrowiczem (w latach 80. obydwaj byliśmy na kontraktach zagranicznych, gdzie zajmowaliśmy się głównie geodezyjną obsługą budowy dróg) zorganizowaliśmy w przedsiębiorstwie burzę mózgów. Wspólnie zdiagnozowaliśmy nasze najsłabsze punkty.

I co się okazało?

Największe problemy dotyczą szybkiego i bezbłędnego geodezyjnego opracowania projektu. Tempo prac na budowie wymaga teraz błyskawicznego współdziałania ze strony geodety. Dlatego myśleliśmy nad tym, jak zorganizować pracę kolegów w terenie, żeby za każdym razem dostawali gotowe szkice i nie musieli niczego liczyć na kolanie. Sytuacja na budowie jest dynamiczna.
...

Pełna treść wywiadu w listopadowym wydaniu GEODETY 

powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze edition_article



reklama

Wydanie

rok
słowa kluczowe
rozdzielane przecinkami

reklama





2009 created by BRTSOFT.com
© 2005-2017 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt